آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر برگزاری هیات نوجوانان محله احمدآباد مشهد در شب عاشورای حسینی اوج گرما در مشهد | هتل‌های مشهد موظف به استفاده از ژنراتور اختصاصی شدند تعطیلی موزه‌های خراسان‌رضوی به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی  خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی با حداکثر ظرفیت | فعالیت بیست‌وچهارساعته ۱۵۰۰ پاکبان پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی رخت عزای حسینی بر تن مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۴ تیر ۱۴۰۳) زمان بهره‌برداری از پایانه مفتح مشهد اعلام شد ترافیک سنگین در بزرگراه شهید کلانتری، میدان قائم(عج) و پل خین عرب (۲۴ تیر ۱۴۰۳) سرویس دهی صلواتی خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در روز‌های تاسوعا و عاشورا | خدمت‌رسانی شبانه روزی در شب عاشورا استقرار آتش‌نشانان درایام تاسوعا و عاشورای حسینی درخیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان

  • کد خبر: ۲۳۹۲۵۰
  • ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان
پنجمین جلسه ستاد اربعین خراسان رضوی با حضور معاون وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکشنبه ۲۴ تیر پنجمین جلسه ستاد اربعین استان با حضور سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی و رئیس ستاد اربعین کشور، علیرضا بیگدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مدیران استان در محل دفتر استاندار برگزار شد.

رئیس ستاد اربعین کشور در حاشیه این جلسه اظهار کرد: در این جلسه پیرامون زائران غیرایرانی مباحث مرور شد که در حوزه زائران غیر ایرانی، ما دو بخش زائران مقیم و غیرمقیم داریم.

وی ادامه داد: زائران غیر مقیم که از افغانستان، پاکستان و سایر کشور‌ها وارد می‌شوند؛ محل خروج آنها از مرز چذابه است. مسئله مهم این زائران بحث حمل و نقل است که در این جلسه تاکید شد تا زائران عزیز پاکستانی حتما می‌بایستی با اتوبوس‌های خود وارد کشور شوند. همچنین در این جلسه مصوب شد زائران افغانستانی نیز با اتوبوس‌ها و ون‌های مورد تایید مثل اتوبوس‌های پاکستانی در داخل کشور ما تا مرز عراق برای انتقال زائران تردد داشته باشند.

میراحمدی در خصوص زائران مقیم عنوان کرد: این عزیزان می‌توانند برای تهیه گذرنامه قانونی خود جهت ورود به کشور عراق از سند خادم که توسط فراجا اعلام شده است، اقدام کنند و از طریق دفاتر کفالت این اسناد را دریافت نمایند و سپس برای عبور از مرز شلمچه می‌توانند تردد کند.

رئیس ستاد اربعین کشور با اشاره به اینکه برآورد ما در اربعین ۱۴۰۳ عبور بیش از ۵۰۰ هزار زائر مقیم و غیر مقیم از مرز‌های کشورمان به سوی عراق است، تصریح کرد: ما تمام تسهیلات ممکن را برای اتباع غیرایرانی قائل شده‌ایم و هرگونه خدمات مثل استراحتگاه، موکب‌های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی در طول سفر این عزیزان در ایران به نحو شایسته‌ای ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای عزیزان پاکستانی، دولت عراق محدودیت ۵۰ هزار نفری را در نظر گرفته است. بر این اساس؛ ستاد اربعین خراسان رضوی و استان سیستان و بلوچستان آمادگی کامل خود را برای استقبال از این زائران اعلام کردند.

میراحمدی با اشاره با تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائران ایرانی تصریح کرد: برای زائران ایرانی، گذرنامه زیارتی اربعین را با طرف عراقی به توافق رسیده‌ایم و به سرعت با هزینه ۶۵ هزار تومان صادر می‌شود. همچنین ارز اربعین در جلسه با سرپرست ریاست جمهوری مصوب شد و بانک مرکزی هم آمادگی خود را اعلام کرد. از طرفی هم در خصوص بلیط هواپیما طی جلسه ستاد مرکزی اربعین از سوی سرپرست ریاست جمهوری مصوب و تاکید شد حتما قیمت‌های هواپیما کنترل شود تا اجحافی در حق زائران صورت نگیرد.

رئیس ستاد اربعین کشور ادامه داد: همچنین باید گفت؛ برای زائران عزیز ما که از اول صفر حرکت می‌کنند و معمولا تا ۱۲ صفر این تردد ادامه دارد، تصمیمات خوبی اتخاذ شد تا موکب‌های ایرانی حتما خدمات لازم را به زائران ارائه دهند. در بحث مدیریت حمل و نقل هم مقرر شد تمام ظرفیت کشور برای حمل و نقل زائران بکارگیری شود تا زائران عزیز دچار مشکل نشوند. بدین منظور با دولت عراق هم توافق شد که در داخل آن کشور حمل و نقل زائران عزیز ما به سرعت انجام شود.

وی ابراز کرد: مسئله تأمین آب، یخ و سایه‌بان هان در مرز‌ها به شکل خوبی در حال دنبال شدن است. بر این اساس؛ بازدید مشترکی بین وزرای دو کشور صورت گرفت و باید گفت اقدامات خوبی توسط دولت عراق در آنسوی مرز انجام شده است. ان‌شاءالله با یاری خداوند شاهد اربعین خوبی همچون سال گذشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->